Опис досвіду роботи вчителя

    

Опис педагогічного досвіду роботи

вчителя англійської мови (спеціаліста)

Стрийської загальноосвітньої 

школи І-ІІІ ступенів №7

Косолович Надії Михайлівни

 

 

Діти повинні жити у світі краси,

гри, казки, малюнка,

фантазії, творчості.

 

В. Сухомлинський

 

Ще з дитинства мріяла стати вчителем англійської мови. Я люблю дітей. Іншого життя та іншої роботи для себе навіть не уявляю. Робота вчителя англійської мови надзвичайно цікава і різноманітна. Час невичерпно крокує вперед… До школи приходять нові покоління дітей, які живуть в інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі. Предметами загального вжитку вже давно стала комп’ютерна та цифрова техніка. Адже щодня потрібно познайомити дітей із чимось новим, створити цікавий урок, розвивати в учнів невичерпне бажання вчитися. Вдосконалююся разом зі своїми учнями.

Мій педагогічний стаж розпочався у 2010році у Стрілківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Стрийського району, Львівської області після закінчення Самбірського державного педагогічного коледжу імені Івана Филипчака. У 2012р. закінчила гуманітарно-природничий факультет Інституту післядипломної освіти Львівського національного університету імені І.Франка та продовжила свою роботу вчителем англійської мови у Нижньолукавецькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Стрийського району, Львівської області. З 2013 року і по сьогодні працюю у Стрийській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №7.  І чим довше я працюю, тим більше переконуюсь, що не помилилася у виборі професії. Підготовка до уроків, розробка нестандартних уроків, удосконалення методики викладання предмета, робота над самоосвітою  та вдосконаленням – цим я живу. Знаю, що урок – це частина життя не тільки вчителя, а й учня. Тому на кожному уроці намагаюсь встановити атмосферу довіри, співробітництва, взаємоповаги з учнями. Намагаюсь, щоб кожен урок був цікавим, незвичайним та креативним.

Я впевнена, що вчитель ніколи не повинен зупинятися ні в своєму навчанні, ні в творчості, ні в оволодінні новими методами і прийомами навчання.

Моє педагогічне кредо: « Ніколи не переставай вчитися, тому що життя ніколи не перестане вчити!» ( Never stop learning, because life never stops teaching!) Більш за все в собі ціную цілеспрямованість, працездатність, витримку,педагогічний такт, стремління до нового. Своїм недоліком вважаю бажання охопити неможливе та змінити світ навколо.  У своєму колективі знаходжу спільну мову з педагогами, учнями та батьками.

Робота вчителя – «це гармонія серця і розуму», - писав В. Сухомлинський. Від мене залежить якою буде особистість. На кожному уроці, кожного дня намагаюсь знайти в дитині неповторне, цікаве, знайти важелі для щирого спілкування. Я розумію, що зміни в навчальному процесі, в освіті висувають нові вимоги до діяльності вчителя, потребують вдосконалення структури і методики проведення уроку. Постійно намагаюся підвищувати свій професійний рівень, працюю над самовдосконаленням та самоосвітою. А саме: пройшла онлайн-курси від British Council «English for Primary School Teachers» (20год) , також ознайомилася з Навчальними програмами НУШ та Кембриджською шкалою життєвих компетентностей (5год); взяла участь в онлайн-тренінгу « Корекція помилок в усному мовленні учнів на уроках англійської » від ТОВ «Dinternal Education»(2год.)

Успішно завершила онлайн-курси на EDERA: « Про дистанційний та змішаний формати навчання »для педагогів та керівників шкіл (50год);

 « Академічна доброчесність»(4год.);  « Онлайн-курс для вчителів початкової школи»(60год). Взяла участь у вебінарах на освітньому онлайн-порталі «На Урок»: Проєктна діяльність в умовах дистанційного навчання та карантину;  “Як організувати дистанційне узагальнення знань та підбити підсумки навчального року.  Працювала з волонтером Корпусу Миру – Тіффані Росс, відвідала семінар «Using games and activities to engage and youth», який проводили волонтери Корпусу Миру: Ноель та Джефрі в Стрийській ЗШ І-ІІІ ст. №10.

У 2019-2020рр. підвищила свою кваліфікацію у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти за програмою для вчителів англійської мови: « Підготовка вчителя англійської мови до роботи з учнями в умовах комунікативно-діяльнісного підходу» (30год.),« Нова Українська Школа»  (24год.), «Мотивація та стимуляція учнів у класах з інклюзивним навчанням» (8год.)

У наш час існує чимало методів і технологій викладання англійської мови – як традиційних, так і новітніх. Сьогодні у свою шкільну практику активно впроваджую інтерактивні технології, які ефективно сприяють засвоєнню матеріалу, оскільки впливають на свідомість учня, на його почуття та волю, формують творчу особистість, що здатна ефективно застосовувати здобуті знання, уміння і навички у виконанні завдань. Стійка увага учнів протягом усього уроку забезпечується завдяки тому, що міняються різні види і форми роботи. Майже на кожному уроці використовую аудіовізуальні засоби, що сприяють активізації і легкості засвоєння навчального матеріалу, зняттю перевтоми учнів, глибшому проникненню сутність навчального процесу. Намагаюся раціонально розподілити час на уроці, вибираю оптимальний темп проведення уроку. У своїй роботі використовую власноруч зроблену наочність, роздатковий матеріал. Намагаюся вдало здійснювати мотивацію навчальної діяльності учнів, щоб викликати інтерес до предмету та до навчання, створювати доброзичливу атмосферу співпраці.

Належну увагу приділяю міжпредметним зв’язкам . Кожен урок включає всі види мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання і письмо. Слід зазначити, що уроки англійської мови у різних  класах суттєво відрізняються. У 5-их класах використовую уроки-подорожі: «Моє рідне місто», «Похід до ресторану» та інші.

Невідємною частиною роботи на уроці є робота з підручником. Робота учнів в парах, у малих групах допомагає здійснити принцип «навчаючись – навчаю».

У 1-2 класах використовую ігри на роках, адже саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем та учнем. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам'ять, жадоба до знань. Також проводжу формувальне оцінювання учня до кожного розділу теми. У підготовці до уроку намагаюся враховувати індивідуальні особливості учнів, їх психологічні можливості, добираючи відповідні форми і методи навчання, здійснюючи диференційований підхід у вивченні матеріалу.

Веду позакласну роботу з англійської мови, беру активну участь у проведенні шкільних свят, а саме Новорічне свято з учнями 1-2 класів класів « Merry Christmas », « The Adventure of  Mr Jolly and Princess Bella. The ABC-party».

Працюю над проблемою: «Навчальні ігри, як метод підвищення ефективності навчання на уроках англійської мови ».

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. К.Д.Ушинський писав: Зробити серйозне заняття для дитини цікавим – ось завдання початкового навчання.  Кожна здорова дитина потребує діяльності і до того ж серйозної діяльності… З перших уроків привчайте дитину полюбити свої обов’язки й знаходити приємність в їх виконанні. В процесі гри дитина «добудовує» в уяві все, що недоступне їй в навколишній діяльності, у захопленні не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.

За допомогою гри можна досягти міцного засвоєння знань. У грі створюється позитивний емоційний настрій, який сприяє успіху і підвищує інтерес до вивчення предмета.  Також приділяю увагу поетичному, фольклорному матеріалу на початковому етапі вивчення іноземної мови. Вивчення пісень, віршів, скоромовок, прислів’їв має багато переваг. Завдяки цьому створюється сприятливий психологічний клімат, знижується напруження, активізується мовленнєва діяльність, підтримується інтерес до вивчення мови.

Отже, навчальні заняття для мене і моїх учнів – постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути результату.

Мої учні кожного року беруть активну участь в онлайн-олімпіадах на освітньому-порталі «На Урок», де отримують свої заслужені нагороди: дипломи, сертифікати.

Немає коментарів:

Дописати коментар